Slávek Hrzal Původně jsem chtěl psát sloupek na jiné téma, ale když do redakce přišel článek Jirky Peterky Patří PR do práce s mládeží?, změnil jsem svůj plán. Jirka mi totiž připomněl jednu velice důležitou skutečnost. Znovu jsem si uvědomil, že tzv. Pí Ár není jen napsání tiskové zprávy či snaha o zaznamenání našich akcí v tisku, rozhlase či televizi. Bohužel se význam onoho spojení na propagaci či reklamu v médiích velice často zužuje. A dokonce se podle toho někdy hodnotí i úspěšnost akcí. Byla zmínka v novinách? Ano = dobrá akce. Byla zmínka v rádiích? Ano = lepší akce. Byla zmínka v televizi? Ano = výborná akce! Přitom kvalita akce s propagací v médiích obvykle téměř nic společného nemá. A už vůbec nejde o PR, o public relations neboli vztahy s veřejností. Ty jsou mnohem širší a patří do nich mnoho dalších bodů. Nemá cenu je vyjmenovávat, jistě to mnozí z vás vysypou z rukávu nebo se můžeme podívat do některé z mnoha příruček. A tak připomínám jen základní rozdíl, také v mnoha učebnicích zmiňovaný. Ale myslím si, že za připomenutí stojí. Reklama = já sám o sobě tvrdím, že jsem dobrý. PR = druzí o mě říkají, že jsem dobrý.

    Autor