„Než bych bojovala, našla jsem si novou školu. Bohužel je v Praze, a tak jsme se museli přestěhovat,“ říká Petra Valentová, maminka dítěte s Aspergerovým syndromem.

    Jak zajistit kvalitní vzdělání pro dítě, které trpí Aspergerovým syndromem (AS)? Petra Valentová, jejíž syn se s tímto hendikepem narodil, na svých osobních zkušenostech dokládá, že úspěch záleží do značné míry také na štěstí. Buď ho máte, nebo ne. Buď narazíte na školu a lidi, kteří pomoci chtějí, nebo hledají cesty, jak se tomu vyhnout.

    Článek mimo jiné objasňuje, co to je Aspergerův syndrom, jak se v běžném životě člověka projevuje, a jaká mohou být řešení…

    Celý článek najdete na:
    http://www.clovekvtisni.cz/cs/clanky/s-aspergerem-v-ceske-skole-prvni-co-se-resi-jsou-penize

    #inkluze #integrace #socialnizaclenovani

    #inkluze #socialnizaclenovani

    Sociální začleňování (inkluze) z pohledu organizací pracujících s dětmi a mládeží je začlenění sociálně nebo zdravotně hendikepovaných dětí a mládeže do volnočasových aktivit pořádaných spolky, oddíly, kluby… apod. Cílem přitom je, aby se stali aktivními a rovnoprávnými členy skupiny. Česká rada dětí a mládeže (ČRDM) toto sociální začleňování podporuje prostřednictvím rozvoje způsobilostí, dovedností a schopností vedoucích, dobrovolníků a dalších spolupracovníků pracovat s dětmi a mládeží se specifickými potřebami v rámci volnočasových aktivit. Vytváří informační prostor pro sdílení zkušeností a předávání informací o aktivitách podporujících inkluzi dětí a mládeže.

    Autor